Zobacz pełną wersję : Olympus XZ 2 rozmazuje zdjęcia
Witam
Skuszony pozytywnymi opiniami dotyczącymi aparatu Olympus XZ2 kupiełem go.
Nie wiem czy mój problem to kwestia ustawień czy wady aparatu.
Mianowicie aparat rozmazuje zdjęcia w ruchu. Jeśli ktoś się porusza to zdjęcie wychodzi zamazane i nadaje się do kosza.
Przykładowo wziąłem aparat na wesele i większość zdjęc podczas tańca niestety ale poszło do kosza bo były tak zamazane. Tak samo wystarczy minimalny ruch ręką i zdjęcie wychodzi zamazane.Nie wiem co z tym zrobić bo wcześniej posiadałem dużo gorsze aparaty jakieś nikony i nie miałem takiego problemu, Zdjęcia na telefonie, który ma dobry aparat wychodzą bez rozmazania w tych samych sytuacjach....
Co do mnie to jestem amatorem i najchetniej robie zdjęcia w trybie auto. Mimo wszytsko nie jestem zadowolony ani ja ani moja dziewczyna która mi mówi cały czas że mogłem kupić jakąś lustrzanke bo kolezanka kupiła za podobną cene i jej robi super zdjęcia.
Nie wiem co o tym myśleć. Długo siedziałem w ustawieniach i nic nie mogę znaleźć...
Pomocy....
Jak jest mało światła, to aparat wydłuża czas naświetlania. Im dłuższy czas, tym łatwiej coś rozmazać poprzez ruch ręki, albo poruszanie się obiektu. Dotyczy to każdego aparatu.
Pokaż jakieś przykładowe zdjęcia ilustrujace problem, bo pewnie coś w opcjach poprzestawiałeś, skoro tryb auto nie daje rady.
Hmm, tak sobie fotografowałem na weselach (dwóch ) lustrzankami i wiem, że nawet lustrzanką ciężko zrobić zdjęcia nierozmazane w ruchu mając niewiele światła (wbudowana lampa ) . Auto często dobiera dosyć długie czasy jak jest mało światła, nawet z lampą np 1/30 - 1/60sec, to wystarczająco do ostrego zdjęcia siedzących ludzi przy stole (nawet jak się ma promile :-P ) ale stanowczo za mało aby zamrozić ruch tańczących.
Romex,
Nie obraz sie ale to takie pieprzenie w bambus.
Mogles kupic lustrzanke, bo lustrzanka robi lepsze zdjecia.
Sam mowisz, ze najlepiej robisz zdjecia na auto.